3. MRI onderzoeken bij prostaat en borst nu ook in het Maasziekenhuis

MRI onderzoeken bij prostaat en borst nu ook in het Maasziekenhuis

16-04-2024
Maasziekenhuis Pantein Hal

Patiënten die een MRI-scan moeten ondergaan van de prostaat of borst kunnen terecht in het Maasziekenhuis. Ze hoeven voor deze onderzoeken niet meer naar omliggende ziekenhuizen.

Met een MRI-scan kunnen bepaalde delen van het lichaam met magnetische technieken in beeld worden gebracht. Op deze manier kan er bijvoorbeeld een knobbeltje in de borst gevonden worden.

Meer mogelijkheden in eigen regio

Vanaf januari van dit jaar kunnen patiënten bij ons terecht voor een MRI van de borst. Voor patiënten met prostaatproblemen is deze faciliteit beschikbaar sinds 2023. Alleen bij uitzonderlijke gevallen worden patiënten doorverwezen naar omliggende ziekenhuizen.

Dichtbij huis de beste mogelijke zorg

Wiesje Prins, radioloog: “Het hele zorgtraject vindt nu op 1 plek plaats en dat is prettig voor patiënten. En het is fijn dat we deze onderzoeken dicht bij huis kunnen aanbieden, in het eigen vertrouwde ziekenhuis. Deze stap past bij de ambitie van het Maasziekenhuis om dichtbij huis de best mogelijke zorg aan te bieden.”

Foto: MRI-scan Maasziekenhuis