3. Maasziekenhuis opereert binnenkort ook in Mill

Maasziekenhuis opereert binnenkort ook in Mill

19-11-2020
Maasziekenhuis Pantein Gebouw avond

Het Maasziekenhuis gaat vanaf januari 2020 ook opereren in Mill. Het ziekenhuis kan in Mill gebruik maken van een modern operatiecomplex voor het uitvoeren van kleine medische ingrepen.

Kleinere medische behandeling

Op de nieuwe locatie voert het ziekenhuis chirurgische, gynaecologische en oogheelkundige behandelingen uit. Dankzij de extra operatiecapaciteit kunnen patiënten sneller geopereerd worden. Ook verkort dit de wachttijd voor operaties in het Maasziekenhuis.

Voor- en nazorg in Maasziekenhuis

Patiënten die in Mill geopereerd worden gaan op de dag van de operatie naar Mill toe. Voor de eerste afspraak en nazorg komen zij naar het Maasziekenhuis. De behandelingen in Mill worden uitgevoerd door artsen en medisch personeel van Maasziekenhuis Pantein.

Patiënten sneller behandelen

Het ziekenhuis is blij met de nieuwe mogelijkheden. Als gevolg van vergrijzing en corona wachten meer mensen op een operatie. Vanuit het oogpunt van gezondheid en welbevinden willen we mensen niet langer laten wachten dan nodig is. Aangezien er bij het Maasziekenhuis geen extra mogelijkheden voor operaties beschikbaar zijn, is er gezocht naar een kwalitatief hoogwaardige alternatief. Dit hebben we in Mill gevonden. We kunnen patiënten hier uitstekend behandelen.

Start in januari

Op dit moment worden alle voorbereidingen getroffen om in januari aan de Hoogveldseweg 7 in Mill te starten. Het ziekenhuis gaat 2 dagen in de week op de nieuwe locatie werken. Het ziekenhuis ziet het kunnen opereren in Mill als belangrijke stap om toegangstijden voor medische behandelingen te verkorten.