3. Altis-bandje stopt urineverlies bij vrouwen

Altis-bandje stopt urineverlies bij vrouwen

03-07-2023
Gebouw Maasziekenhuis Pantein voorkant

Urineverlies bij hoesten, niezen of lachen? Met een eenvoudige ingreep is dit bij de meeste vrouwen goed te verhelpen met het zogenoemde Altis-bandje. Maasziekenhuis is het eerste ziekenhuis in de regio dat deze behandeling introduceert.

Blij met deze nieuwe methode

Het Altis-bandje is een goede oplossing als training van de bekkenbodemspieren met bekkenfysiotherapie geen of onvoldoende resultaat biedt. Ongewild en hinderlijk urineverlies is erg vervelend en maakt vrouwen vaak onzeker. We zijn er daarom blij mee dat het Maasziekenhuis deze nieuwe behandeling kan aanbieden.

Met een roesje

Voordeel is tevens dat de behandeling slechts maximaal 30 minuten duurt. Vrouwen kunnen na 2 tot 4 uur al weer naar huis als de behandeling met een roesje wordt uitgevoerd. Uit onderzoek blijkt dat 80 tot 90 procent van de behandelde vrouwen tevreden tot zeer tevreden is.

Meer informatie vindt u in de patiëntenfolder:  Operatie bij incontinentie: TVT-Altis