2. Voor verwijzers

Afscheid Brian Scholtes, internist-oncoloog en voorzitter medische staf

01-03-2024
Profielfoto Brian Scholtes

Na 8 jaar met veel plezier gewerkt te hebben binnen Maasziekenhuis Pantein, neemt Brian Scholtes afscheid. Hij gaat dichter bij huis aan de slag in het Zuyderland ziekenhuis, zodat hij meer tijd heeft voor zijn gezin. Brian kijkt terug op een mooie periode.

Wat was het meest bijzondere wat je hebt meegemaakt bij Pantein?

“Elke dag binnen het Maasziekenhuis ervaar ik als bijzonder. Ik ontmoet als internist-oncoloog dagelijks nieuwe mensen op mijn spreekuur, waarvan er velen de meest heftige periode in hun leven meemaken. Het is mooi en dankbaar werk om in deze periode iets te kunnen betekenen voor je patiënten. Het is dan ook moeilijk om de zorg over te dragen vanwege de band die je met patiënten opbouwt.

Hoe heb je het contact met de huisartsen in de regio ervaren?

“Ik heb het contact als zeer prettig ervaren. Ze zijn erg betrokken bij de patiënt. Het collegiale contact is laagdrempelig. Ook tijdens de rol die ik had in de MCA, de Medisch Curatieve As. De huisartsen en het Maasziekenhuis zijn nauw verbonden. Die samenhang zorgt voor goede zorg in de regio. Ik heb ook veel respect voor het werk van de huisartsen, vanwege de dagelijkse drukte en de breedte van het vak. Het is een uitdaging om met alleen een anamnese en lichamelijk onderzoek en zeer beperkte aanvullende diagnostiek toch maar steeds de juiste keuzes te maken. Ik wil alle huisartsen hartelijk danken voor de prettige samenwerking afgelopen jaren.”

Brian geeft een afscheidsreceptie op 13 maart tussen 16.00-18.00 uur in het restaurant van Maasziekenhuis Pantein. U bent van harte welkom.