Vaker online contact patiënten via BeterDichtbij
01-03-2024Vanaf 5 maart gaan de poliklinieken Neurologie, Chirurgie en Cardiologie van Maasziekenhuis Pantein werken met de BeterDichtbij app. Pantein wil online communiceren tussen zorgverlener en patiënt vaker inzetten binnen de organisatie.
Aanvulling op dienstverlening
De mogelijkheid voor online contact is een aanvulling op de fysieke afspraken in het ziekenhuis. Niet in alle situaties is een afspraak in het ziekenhuis nodig. Wij merken dat het voor veel patiënten prettig is dat tussentijdse vragen of ‘eenvoudige’ uitslagen ook online (door app-en of beeldbellen) kunnen plaatsvinden. Dit scheelt inwoners veel (reis)tijd. Bovendien is een bezoek aan het ziekenhuis voor sommige patiënten ook best belastend en soms moeilijk te organiseren.
Positieve ervaringen
De polikliniek Interne Geneeskunde en ook een thuiszorgteam maken al langer naar tevredenheid gebruik van de app BeterDichtbij. Wij zijn verheugd dat nu meer patiënten van deze mogelijkheid gebruik kunnen gaan maken. Patiënten voor wie deze service beschikbaar is, ontvangen hiervoor automatisch de juiste informatie van hun zorgverlener.